foreign_language_education_in_the_digital_age“The role of technology in the learning process can offer significant contributions to help meet the increasing needs of students. In the field of language acquisition, new possibilities for instructional methods have emerged from the integration of such innovations.”

O livro “Handbook of Research on Foreign Language Education in the Digital Age” apresenta uma análise compreensiva de ferramentas tecnológicas emergentes que estão a ser utilizadas em contextos de aprendizagem de uma segunda língua.

Cobre assuntos como blended learning, computer-assisted learning, content management systems, digital literacy, mobile devices, online learning e social media.

Deste volume, editado por Congcong Wang (University of Northern Iowa, USA) e Lisa Winstead (California State University, Fullerton, USA), constam 17 artigos por diferentes autores.

Entre eles, Sílvia Melo-Pfeifer – professora associada no Departamento de Educação na Universidade de Hamburgo, membro do CIDTFF (Centro de Investigação “Didática e Tecnologia na Formação de Formadores”) e investigadora nos projetos europeus SPIRAL (School-teacher Professionalization: Intercultural Resources and Languages) e Koinos (European Portfolio of Plurilingual Literacy Practices) – que contribuiu com o nono capítulo “Translanguaging in Multilingual Chat Interaction: Opportunities for Intercomprehension between Romance Languages”.

ver mais