Mariana R.P. Alves (CIDTFF) & Rafael Galupa | Medi@ções, Revista Online da Escola Superior de Educação do Instituto Politécnico de Setúbal

Abstract:

Informal  education  initiatives  create  more  opportunities  to  bring  young  people closer  to  science.  However,  not  every  young  person  has  access  to  the  same opportunities. This article presents the work of Cartas com Ciência, which aims to counter social inequalities using science in an international cooperation context with eight countries where Portuguese is an official language. For the majority of the 560 young people who have already participated, it was the first time they “met” a person working in science.

Resumo:

Iniciativas de educação não formal criam mais oportunidades para aproximar jovens da  ciência.  Contudo,  nem  todas  as  pessoas  jovens  têm  acesso  às  mesmas oportunidades. Neste artigo apresenta-se o trabalho da Cartas com Ciência, que visa combater  desigualdades  sociais  através  da  ciência  em  contexto  de  cooperação internacional com oito países de língua oficial portuguesa. Para a maioria das 560 pessoas  jovens  que  participaram  nos  programas,  foi  a  primeira  vez  que “conheceram” uma pessoa a trabalhar em ciência. 

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Referência:
Alves, M. R. P., & Galupa, R. (2023). Democratizar a (educação em) ciência, em contexto de cooperação internacional: o caso da Cartas com Ciência. Medi@ções, 11(2), 5–27. https://doi.org/10.60546/mo.v11i2.393