Mariana R.P. Alves (CIDTFF) & Rafael Galupa | Medi@ções, Revista Online da Escola Superior de Educação do Instituto Politécnico de Setúbal
Abstract:
Informal education initiatives create more opportunities to bring young people closer to science. However, not every young person has access to the same opportunities. This article presents the work of Cartas com Ciência, which aims to counter social inequalities using science in an international cooperation context with eight countries where Portuguese is an official language. For the majority of the 560 young people who have already participated, it was the first time they “met” a person working in science.
Resumo:
Iniciativas de educação não formal criam mais oportunidades para aproximar jovens da ciência. Contudo, nem todas as pessoas jovens têm acesso às mesmas oportunidades. Neste artigo apresenta-se o trabalho da Cartas com Ciência, que visa combater desigualdades sociais através da ciência em contexto de cooperação internacional com oito países de língua oficial portuguesa. Para a maioria das 560 pessoas jovens que participaram nos programas, foi a primeira vez que “conheceram” uma pessoa a trabalhar em ciência.
– – – – –
Referência:
Alves, M. R. P., & Galupa, R. (2023). Democratizar a (educação em) ciência, em contexto de cooperação internacional: o caso da Cartas com Ciência. Medi@ções, 11(2), 5–27. https://doi.org/10.60546/mo.v11i2.393